مطالعه مقاله هایی که در لیست زیر جمع آوری شده است، به شما کمک میکند تا به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید:

کارآفرینی

کارآفرینی یک شغل نیست بلکه بخشی از هویت شما است. برای کارآفرین شدن باید ریسک‌پذیر و دارای ایده‌های جدید باشید. به ‌عبارت دیگر، باید ذهن خود را با طرز تفکر جدید پرورش دهید. ممکن است شما هم از خودتان پرسیده باشید چه موقع امن‌ترین زمان برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید است؟ واقعیت این است که یک کارآفرین، هیچ‌ موقع این سؤال را نمی‌پرسد؛ زیرا چیزی به نام امن‌ترین زمان وجود ندارد. کارآفرینان نگاه متفاوتی به کسب‌و‌کار دارند و خارج از عرف معمول فکر می‌کنند…

کارآفرینی

خیال برخی بر این است که در کارآفرینی ساعات کاری آزادی خواهند داشت و رئیس خودشان خواهند بود، هر وقت دلشان بخواهد سر کار می روند و حساب بانکی شان به طور معجزه آوری پر خواهد شد. درحالیکه این تصورات نادرست است. رئیس یک کارآفرین مشتری و کارمندانش هستند. تا زمانی که آنها برای او کار و از خدمات او استفاده کنند کارآفرین نیز وجود خواهد داشت. در غیر این صورت ورشکست می شود…

کارآفرینی

کارآفرینان بر کار و تلاش خود اتکا می کنند و هرگز به شانس اعتقاد ندارند. اگر برای موفقیت تان در سال جدید منتظرید شانس درب منزل تان را بکوبد، سخت در اشتباهید. کتاب و برنامه ریزی می توانند علم و مهارت شما را بالا ببرند اما زمانی می توانید به رویاهای تان برسید که آنها را به کار گیرید. از این رو در این مقاله ۵ کلیدی که باعث موفقیت کارآفرینان می شود، برای شما نیز آورده شده تا در سال ۱۳۹۶ موفق تر از سال قبل تان شوید…

کارآفرینی

نظر اکثر صاحبان کسب و کار این است که کسب و کار پرچالش ترین، لذت بخش ترین و ارزشمندترین (از همه نظر) انتخاب زندگی یک کارآفرین است. پشتکار و صبر از ویژگی های ضروری یک کارآفرین است. اما برای موفقیت در این کار، به هیچ چیز ذاتی نیاز ندارید، بلکه می توانید با بهبود دادن شخصیت خود از بهترین کارآفرینان شوید. در این مقاله نکاتی به عنوان راهنمایی برای شما آورده شده است…

کارآفرینی

کارآفرینان به قهرمانان جدید جهان کسب‌و‌کار تبدیل شده‌اند. در دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، جایی که من طرح توسعه شغلی را مشاوره می‌دهم، حتی دانشجویانی که می‌خواهند به شرکت‌های بلوچیپ بپیوندند و هیچ قصدی برای شروع استارت‌آپ‌ ندارند، اگر کسی به آنها بگوید که آنها «کارآفرینانه» عمل نکرده‌اند، ممکن است این را بی‌احترامی قلمداد کنند…

هفت راه حل برای انتخاب بهترین افراد برای استخدام در استارتاپ ها

استخدام بهترین افراد از میان متقاضیان، همواره از بزرگترین چالش‌های مدیران بوده است. شاید بهتر است در این زمینه به تجربیات بزرگان نگاهی داشته باشیم. برای بهترین بودن، باید بهترین افراد برای شما کار کنند. ۱۱ کارآفرینی که در این مقاله، داستان و تجربیات آن‌ها را می‌خوانید، توانسته‌اند با استخدام بهترین‌ها، کسب و کار خود را به موفقیت برسانند…

کارآفرینی

تنبلی کردن در بسیاری از سازمان‌های کوچک و بزرگ مشاهده می‌شود. تنبلی در کارهای سازمان باعث می‌شود زمان از دست برود. از زمان می‌توان به‌عنوان ارزشمندترین کالا در شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها یاد کرد. اگر عادت‌های بدی مثل تنبلی در این نوع کسب و کارها هم تبدیل به یک مورد عادی شود، آن شرکت نوپا محکوم به شکست خواهد بود. در ادامه با همراه باشید تا دراین‌باره بیشتر بحث کنیم…

کارآفرینی

یافتن افراد مناسب برای استخدام در بخش فناوری اطلاعات می‌تواند کار دشواری باشد، و اگر در این زمینه اشتباه کنید، پیامدهای آن قابل توجه‌ خواهند بود. به گفته وزارت کار آمریکا، استخدام‌های نامناسب حداقل ۳۰ درصد حقوق و دستمزد اولیه سالانه هزینه برمی‌دارند، اما اعتقادها بر این است که این مقدار بسیار بیشتر می‌باشد و اشتباهی در این خصوص صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که شرکت‌ها نمی‌توانند به راحتی در بازار رقابتی امروزی از پس آن بربیایند…

کارآفرینی

اکثر کارآفرینان و کارمندان یک نگرانی مشترک دارند: آیا همه ی تلاش شان را کرده اند یا می توانستند بهتر از این باشند؟ هرگز از خود انتظارات بی جا نداشته باشید. اگر با انجام دادن کاری به جامعه ی خود خدمت می کنید، بدانید که عالی هستید. توانایی انسان ها با یکدیگر متفاوت است از این رو نمی توانید خود را با دیگران مقایسه کنید…

کارآفرینی

ماهنامه علمی و تحلیلی «سرآمد» که در بخشی از صفحات خود به دنیای کارآفرینی، مدیریت و فضای کسب و کار می‌پردازد در آخرین شماره خود به یک ایده عجیب برای موفقیت مدیران و کارآفرین‌ها اشاره کرده است که اگرچه در نگاه اول ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما با خواباندن غبارهای پیش داوری خواهیم دید که این ایده که از زبان آریانا هافینگتن، تحلیلگر و سردبیر نشریه هافینگتن پست مطرح می‌شود چندان هم بیراه نیست، گزیده‌ای از متن سخنرانی این تحلیلگر را در ادامه می‌خوانید…

کارآفرینی

شما در مسیر توسعه‌ی کسب و کار خود در سطح جهانی، نه‌تنها با دشواری‌های ناشی از تفاوت زبانی و زمانی مواجه خواهید شد، بلکه به‌احتمال زیاد مدل کسب و کار شما هنگام گسترش در سطح جهان نیز دچار تغییر خواهد شد. اگر یک کسب و کار به دنبال باقی ماندن در بازار جهانی است، باید تیمی متشکل از افرادی داشته باشد که تمام ظرافت‌های مربوط به برندسازی را بلد باشند…

کارآفرینی

کارآفرین بودن راجع به خدمت به مشتریان و کارکنانی است که قرار است چشم ‏انداز شخصی شما را محقق کنند.در عمل این مشتریان و کارکنان هستند که رئیس شما محسوب می‏شوند. رویای کارآفرینی زمانی در ذهن من شکل گرفت که دوران کارمندی به‌شدت برایم کس ل‏کننده شده بود. در تخیلاتم می‏دیدم که روی زمانم مدیریت بهتری دارم، آزادی عمل بیشتری به دست آورده‏ام و چشم‏انداز شخصی‏ام را محقق کرده ‏ام، بدون اینکه خودم را درگیر مناقشات رایج دنیای کارمندی کرده باشم…

کارآفرینی

دنیای کارآفرینی بسیار جذاب است و همیشه افراد جسور و ماجراجو می‌توانند هفت‌خان رستم را پشت سر بگذارند و در این کار موفق شوند. تعریف شما از موفقیت چیست؟ آیا با رساندن یک سازمان به اهدافش می‌توانیم خود را یک فرد موفق قلمداد کنیم؟ به نظر یک زوج کارآفرین که امروز می‌خواهیم در کتاب محبوب آن‌ها کمی سرک بکشیم، تعریف موفقیت در کسب و کار اندکی فرق می‌کند. از نظر آن‌ها می‌توان کلمه کسب و کار موردعلاقه‌ی موفق را جایگزین کسب و کار موفق کرد…

کارآفرینی

«هر معضل اجتماعی می‌تواند نقطه آغاز یک کسب‌وکار جدید باشد! برای رفع آن معضل اجتماعی و حل مسئله باید خیلی جدی دست به تأسیس شرکتی خلاق یا پروژه‌های پویا زد. شرکت یا پروژه‌ای که از نظر اقتصادی روی پای خود بایستد و با حداکثر خلاقیت و طرحی دقیق به رفع مشکل موردنظر ما در جامعه بپردازد!».  این جملات را محمد یونس، اقتصاددان بنگلادشی و برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۶ گفته است و راهکارش هم «کسب‌وکار اجتماعی» است…

کارآفرینی

گاهی برای شروع یک کسب و کار نیاز است یک سرمایه‌گذار جذب کنید. ولی جذب یک نفر برای سرمایه‌گذاری روی ایده ناب شما کار آسانی نیست و باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا چم و خم این کار را برای شما شرح دهیم. می‌دانیم که راه اندازی کسب و کار موفق روش‌های مختلفی دارد و هرکدام مراحل متنوعی دارند. یکی از این مراحل جذب سرمایه‌گذار است که رهبر یک کسب و کار باید این گام را با دقت بردارد…

کارآفرینی

اغلب برای پرداخت قبوض ماهیانه، حمایت مالی خانواده و داشتن سقفی برای زندگی باید هر روز صبح بیدار شده، لیوان چایی بنوشید و برای تامین مخارج زندگی سر کار بروید مگر اینکه پولدار باشید. اما زندگی کارآفرینان اینگونه نیست. یک کارآفرین برای این کار می کند که به دنبال علاقه اش رفته و با ایده ی منحصر به فردی که دارد از هیچ چیز، همه چیز می سازد. متاسفانه گاهی آنقدر در محل کارش وقت می گذراند که به عزیزانش کم توجه شده و ساعات کمی را در کنار آنها می ماند…

کارآفرینی

کسب و کار هر کارآفرینی به نحوه ی مذاکره ی او در بستن معاملات ربط دارد. اگر بتوانید به خوبی مذاکره کنید، معامله های خوبی می کنید و کارتان گسترش یافته و موفق می شوید. از این رو از ۱۰ کارآفرین موفق استراتژی های لازم برای یک مذاکره ی خوب پرسیده شده که از این قرار است…

کارآفرینی

چه عواملی در انصراف کارآفرینان از کسب و کار مطرح است؟ ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر آن است که انصراف کارآفرینان از کسب و کار در ایران و کشورهای منتخب به ۹ عامل «بوروکراسی، حادثه، دلایل شخصی، بازنشستگی، خروج برنامه‌ریزی شده، مواجهه با فرصت‌های بهتر، مشکل تامین مالی، کسب و کار بدون بازده و کسب‌و‌کار واگذار شده» وابسته است. عواملی که براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی دیده‌بان جهانی کارآفرینی (GEM) که وزارت صنعت منتشر کرده، دلایل پایان کسب و کار کارآفرینان براساس سطح توسعه اقتصادی محسوب می‌شود…

کارآفرینی

ریچارد برانسون در ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرد و شرکت زنجیره ای گروه ویرجین را تاسیس نمود که اکنون بیش از ۴۰۰ شرکت را تحت کنترل خود دارد. ارزش خالص سرمایه ی او ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده و با اینکه حجم کاری بالایی دارد اما همیشه شاد و سرزنده است و از کاری که می کند لذت می برد. او اکنون در جزیره ی کارائیبی زندگی می کند که ۱۸۰ هزار دلار برای خرید آن هزینه کرده است. توصیه هایی که او برای زندگی بهتر به مردم می کند از این قرار است…

کارآفرینی

ورود عنوان «کارآفرین» به ادبیات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… را مربوط به سده شانزدهم میلادی می دانند. در آن زمان این عنوان برای افراد با ماموریت نظامی به کار برده می شد. در قرن هفدهم اما با شروع انقلاب صنعتی در اروپا، این عنوان به صنعتگران و بازرگانان اختصاص پیدا کرد و از اواخر دهه ۱۹۷۰ به بعد نیز کارآفرینی وارد حوزه جامعه شناسی و روانشناسی و علوم مدیریت شد و به تبع آن شاهد شکل گیری نوع جدیدی از کارآفرینی تحت عنوان «کارآفرینی اجتماعی» بودیم…